Dieta bezmleczna - przykładowy jadłospis

Dzień tygodnia Śniadanie Obiad (I danie) Obiad (II danie) Podwieczorek
Poniedziałek Płatki kukurydziane z mlekiem sojowym, pieczywo mieszane (pszenno-żytnie, graham), masło roślinne, powidła Zupa kalafiorowa (bezpieczna) Kawałki indyka w sosie ziołowym (bezpiecznym), ryż, gotowana marchewka z groszkiem Pieczywo mieszane z masłem roślinnym, owoc
Wtorek Herbata, pieczywo mieszane (pszenno-żytnie, graham), masło roślinne, szynka królewska, ogórek zielony Zupa pomidorowa z ryżem (bezpieczna) Sznycel wieprzowo-drobiowy, ziemniaki puree (bezpieczne), surówka z kapusty pekińskiej Sałatka owocowa
Środa Herbata, pieczywo mieszane (pszenno-żytnie, z ziarnami), masło roślinne, polędwica z piersi kurczaka, rzodkiewka Krem ziemniaczany (bezpieczna) Ryż z sosem owocowym na ciepło (bezpieczny) Chrupki kukurydziane, owoc
Czwartek Herbata owocowa, pieczywo mieszane (pszenno-żytnie, z ziarnami), masło roślinne, schab pieczony, pasztet drobiowy z warzywami (wyrób własny), pomidor

Zupa ogórkowa

(bezpieczna)

Pieczone podudzia z kurcząt, kasa kus kus, sałata lodowa z sosem winegret Sonko, owoc
Piątek Herbata z cytryną,pieczywo mieszane (pszenno-żytnie, z ziarnami), masło roślinne, jajko gotowane (1/2), sałata masłowa Rosół z makaronem Paluszki rybne (wyrób własny), ziemniaki, surówka z kapusty kwaszonej z marchewką Ciasteczka bezmleczne, owoc





Jadłospis sporządziła dietetyk:
mgr  Małgorzata Pankiewicz